اخبار
1394/9/3 سه‌شنبه
انتشار اشعار فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور شیراز در کتب درسی

.

شاعر جوان شیرازی از خاطره دیدارش با رهبرمعظم انقلاب می گوید
انتشار اشعار فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور شیراز در کتب درسی

چند شعر از هادی فردوسی دانش آموخته دانشگاه پیام نور شیراز در کتابهای درسی مدارس منتشر می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، هادی فردوسی شاعر جوان استان فارس که فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور شیراز نیز می باشد در گفت وگو با پایگاه خبری شیرازه گفت: اخیرا از سازمان تالیف کتب درسی با من تماس گرفتند یک سری موضوعات به تعدادی از شاعران کشور ارائه دادند تا بهترین شعرها حول این موضوعات را در کتابهای درسی کار کنند، 5 شعر از بنده تصویب شده که در کتابهای درسی چاپ شود.

وی توضیح داد: یکی از شعرهایم درباره نماز است که قرار است در کتاب مقطع چهارم ابتدایی چاپ شود شعر اذان نیز در کتاب هدیه های آسمانی مقطع پنجم دبستان از مهرماه سال 94 درکتابهای درسی چاپ شده است. شعر زنبور عسل که یک شعر توحیدی درباره خلقت زنبورعسل است در کتاب هدیه اسمانی مقطع ششم ابتدایی و یک شهر درباره امام زمان در مهرماه95درکتاب هدیه های اسمانی چاپ خواهد شد.

از این شاعر آیینی و خوش ذوق استان فارس که در14سال اخیر درجشنواره های زیادی شرکت کرده و حدود 80مقام کشوری و 70مقام استانی در حوزه شعر و ترانه و نوحه در کارنامه عملی خود دارد،تا کنون7مجموعه شعر چاپ شده است که اولین کتاب وی با نام «آنان همه از تبار باران بودند» جایزه بهترین کتاب سال دفاع مقدس سال 86را کسب کرد .

هادی فردوسی، اهل روستای کته گنبد سروستان و ساکن شیراز است. او که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته ادبیات دانشگاه پیام نور مرکز شیراز است، ابراز داشت: من افتخار می کنم که در استان فارس و زیر سایه حضرت شاهچراغ زندگی می کنم. این گوهر را نباید فراموش کرده و ازبرکات آن غفلت کنیم لذا از مسیولین فرهنگی استان تقاضا دارم خیلی بیشتر در حوزه ادبیات آیینی روی شخصیت حضرت شاهچراغ کار شود. ما باید در خصوص شخصیت و سیره این امامزاده بزرگوار مجموعه های شعر، قصه، خاطره و کلیپ وسرود و... برای رده های سنی مختلف داشته باشیم تا به مخاطبان و علاقمندان ارائه دهیم.حتی آموزش و پرورش می تواند آشنایی با این حضرت را به کتب درسی هم منتقل کند.

وی در خصوص نحوه ورودش به عرصه شعر و شاعری از خاطره ای شیرین از دیدار رهبر انقلاب با شاعران یاد می کند و می گوید: از سال دوم دبیرستان شعر گفتن را شروع کردم در دوره دانشگاه شعر را بیشتر جدی گرفتم و در رشته ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور شیراز تحصیل کردم. دیدارم با مقام معظم رهبری در نوزده سالگی نقطه عطفی در زندگی حرفه ایم بود. دیدار رهبری سال 84بود از حوزه هنری تهران به این دیدار دعوت شدم. مجله سوره چندرباعی از من چاپ کرده بود و مجله که به دست حضرت آقارسیده بود آنها را خوانده و یکی را هم حفظ کرده بودند اینها رابعدا فهمیدم.

در آن دیدار مسئولان مراسم به من گفتند سن شما پایین است نوبت شعرخوانی نداری، آخر جلسه نشستم. حضرت آقا که خیلی از شاعران را به چهره می شناختند اسم من را پرسیدند تا گفتم هادی فردوسی قسمتی از رباعی من را خواندند:

عهدی است که بسته ایم بر می خیزیم

با اینکه شکسته ایم بر می خیزیم

هروقت که نام عشق را می خوانند

هرجا که نشسته ایم بر می خیزیم

بعد هم از مسئول مراسم خواستند که به من نوبت شعرخوانی بدهند. بعد از شعرخوانی من هم با ذوق خاصی گفتند استان فارس خود را نشان داد. بعد از آن مراسم و خاطرات زیبایی که برایم شکل گرفت خیلی به شعر علاقه بیشتری پیداکردم


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر