اخبار
1397/6/18 یکشنبه
دومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی در شیراز برگزار شد

.

دومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی در محل اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز ، دومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی با حضور اساتید ،دانشجویان ، محققین و پژوهشگران این عرصه در محل اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد.
این سمینار علمی با محوریت حسگر، زیست حسگرهای شیمیایی ، زیست حسگرهای الکترو شیمیایی، بیو الکترونیک، فناوری مبدل سیگنال، بیوالکترونیک ، زیست حسگرهای چاپی ، حسگرها و زیست حسگرهای چاپی ، طراحی ، مدل سازی و شبیه سازی حسگرها و ...به مدت 2 روز با برنامه ریزی علمی و اجرایی انجمن علوم و فناوری های شیمیایی ایران برگزار خواهد شد .
حسین توللی دبیر دومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی گفت:فرآیند ثبت نام و پذیرش مقاله در خرداد ماه 97 شروع شد و تا کنون مجموعا 75 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که در نهایت 48 مقاله مورد پذیرش قرا خواهد گرفت که از این میان 14 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
وی اضافه کرد: این کنفرانس با حمایت علمی دانشگاهها و مراکز علمی پیام نور ، پارک علم و فناوری استان فارس ، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی فسا ، و اتاق بازرگانی ،صنایع،معادن و کشاورزی شیراز برگزار خواهد شد.
توللی دبیر کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی افزود: کمیته علمی این کنفرانس متشکل از 18 دانشگاه معتبر کشور می باشد و شرکت زکریا شیمی پارس و شرکت حیان تجهیز حمایت مالی کنفرانس را بر عهده دارند.
وی افزود: کلیه امور ثبت نام و پذیرش ، داوری و فرآیند های بعد داوری بصورت آنلاین و در سامانه کنفرانس انجام شده است و از همان ابتدا مجوز فهرست شدن کنفرانس در سیویلیکا و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اخذ شد.
محمد پایه قدر دانشیار دانشگاه پیام نور و عضو شورای سیاستگذاری - راهبردی انجمن علوم و فناوری های شیمیایی ایران شاخه فارس گفت : کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی با هدف انجام امور کاربردی در زمینه های مختلف فناوری های شیمی برگزار می شود تا با تولید محصولات فناورانه به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند.
وی افزود : دانشجویان شیمی با استفاده از این کنفرانس می توانند راهی برای کار آفرینی پیدا کنند و با تولیدات محصولات دانش بنیان زندگی خود را تعالی بخشیده و از اشتغال به کارهای دولتی و کارمندی دست بردارند.
محمد رضا قانع دانشیار علم اطلاعات و دانش شناسی و رییس انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس گفت: به طور کلی باید به سمت دانشگاههای نسل سوم حرکت کنیم یعنی دانشگاههای که هم به اندازه کافی دانشجو دارند و هم به اندازه کافی در آن کار پژوهشی انجام شده است و با تلفیقی از هر دو یعنی پژوهش و دانشجو مشکلات جامعه را حل کنیم .
قانع افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید به سمت کار آفرینی حرکت کنند و با تربیت نیروهای ماهر به تولیدات علمی مورد نیاز جامعه دست پیدا کنند و از کارآیی به اثر بخشی برسند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر