اخبار
1394/6/4 چهارشنبه
راهیابی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور شیرازبه مسابقات جهانی کاراته

.

زهرا طراز پور ، دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور شیراز و عضو تیم ملی امید کشورمان ، موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی اندونزی شد .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز ، زهرا طراز پور متولد 1375 ، دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه و عضو تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران ، موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی جاکارتای اندونزی شد.

طراز پور به مدت 8 سال به ورزش کاراته ، سبک شوتوکان "جی اس کی ای" مشغول است و در سال 92 به عضویت تیم ملی امید بانوان کشورمان (وزن53 -کیلوگرم)درآمد و به مسابقات جهانی مادرید اعزام شد ولی موفق به کسب مدال نشد.

تنها ورزشکار شیرازی تیم ملی امید بانوان کشور ، در سال 93 موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی نشد ولی با توکل به خداوند متعال ، تلاش و کوشش فراوان و زحمات خانواده و مربیان توانست در سال 94 با اقتدار به عنوان نفر اول وزن منهای 50 کیلوگرم ، سهمیه مسابقات جهانی جاکارتای اندونزی را بدست آورد.

زهرا طراز پور که دارای کمربند مشکی دان 2 از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران می باشد ، پوشیدن پیراهن تیم ملی را افتخار بزرگ ورزشی خود میداند و آرزومند است با کسب مدال طلای جهانی بتواند به بزرگترین آرزوی ورزشی خود برسد و باعث شادی همه مردم ایران ، بویژه پدر و مادر ، مربیان و دوستان خود شود .

دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور شیراز، کاراته را ورزشی مفرح ، پر تحرک و سازنده توصیف می کند که باعث قوی تر شدن جسم و سلامت روح انسان می شود و انسان را در مقابل سختی ها صبور می سازد.

وی ورزش کاراته را عاملی جهت ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانست و با بیان این مطلب که به رشته تئاتر و بازیگری نیز علاقمند است ، ابراز امیدواری کرد که تا سال 2020 که رشته ورزشی کاراته المپیکی شود ، بتواند در این رشته ورزشی فعالیت کند و به مسابقات المپیک راه پیدا کند.

این دانشجوی شیرازی ، ضمن تقدیر از زحمات پدر و مادرش و همچنین سر مربی تیم ملی امید خانم لیلا بهرامی ، شیرین ترین خاطره ورزشی خود را کسب مدال طلای انتخابی تیم ملی در اراک و تلخترین خاطره ورزشی خود را مربوط به شکست در مسابقات آسیایی امارات می داند.

وی که از سال پنجم ابتدایی و با حمایت پدر و مادرش وارد عرصه ورزش شده است ، به درس خواندن و کسب علم نیز توجه ویژه ای قایل است و غیر حضوری بودن و شهریه پایین دانشگاه پیام نور را از جمله دلایل انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیلش عنوان کرد.

زهرا طراز پور ، توکل به خداوند ، تلاش و کوشش، صبر و امید به آینده را از جمله عناصر مهم و ضروری کسب موفقیت می داند و معتقد است: هیچ گاه برای شروع دیر نیست و دانشجویان ضمن کسب علم و دانش می توانند در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز موفق باشند .

وی ضمن ادای احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره صمیمی ترین دوست ورزشکارش، خانم درنا کاویانی عضو تیم ملی امید بانوان ، که به دلیل بیماری در سال 92 به دیار باقی شتافت ، ناامیدی و یأس را بدترین گناه و از جمله حالاتی دانست که اگر بر انسان سایه افکند ، موفقیت و پیروزی دور از دسترس خواهد بود.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر