اطلاعیه ها
1399/6/29 شنبه
ثبت نام بدون آزمون
پذیرش بدون آزمون مهرماه سال 1399

.

قابل توجه داوطلبان پذیرش بدون آزمون مهرماه سال 1399 دانشگاه پیام نور شیراز و سایر مراکز استان فارس

پیرو انتشار دفترچه جدید راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی  بدون آزمون (صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی)  سال 1399 ، بدینوسیله به اطلاع همه داوطلبان متقاضی رشته‌های ذیربط می‌رساند که دفترچه جدید پذیرش رشته‌های با سوابق تحصیلی از روز 01/05/99 بر روی سایت این سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار گرفته است.  شایان ذکر است ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان متقاضی پذیرش با سوابق تحصیلی که در آزمون سراسری ثبت نام نموده یا ننموده اند، به شرح ذیل انجام می شود.

مهلت انتخاب رشته از هم اکنون تا تاریخ 7/7/99 از طریق سایت سازمان سنجش می باشد .

شرایط پذیرش دانشجو :

داوطلباني مي توانند در اين مرحله پذيرش شوند كه:

  • واجد شرايط ضوابط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه بوده و از نظر مقررات وظيفه عمومي منعي نداشته باشند.

افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه است، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادی که در موعد اعزام (مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام می شوند در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. مشمولانی که در مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شرکت در این مرحله از پذیرش نمی باشند. این افراد فقط می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی ناپیوسته) تحصیل نمایند.

  • دارا بودن يكي از مدارك تحصيلي معتبر به شرح زير:
    ديپلم نظام آموزشي جديد 6-3-3و اخذ آن حداكثر تا تاريخ 31/06/99
    ديپلم كامل متوسطه براي داوطلبان نظام قديم آموزش متوسط(دیپلم چهارساله)
    مدرك پيش دانشگاهي براي داوطلبان نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي و يا اخذ آن حداكثر تا پايان شهريورماه .1399

در صورتي كه داوطلبي يكي از شرايط فوق را نداشته باشد، حتي در صورت ثبت نام و انتخاب رشته و قرار گرفتن در رديف قبول شدگان نهايي در اين مرحله، قبولي وي »كان لم يكن« تلقي مي شود و مؤسسات آموزش عالي محل قبولي از پذيرش او معذور خواهند بود. لذا به داوطلباني كه شرايط مورد نظر را ندارند و يا احتمال مي دهند تا تاريخ مقرر مدارك فوق را كسب ننمايند، تأكيد مي شود كه به هيچ وجه در اين مرحله شركت نكنند.

روش ثبت نام:

داوطلبان لازم است منحصراً به روش ذيل، اقدامات لازم براي ثبت نام و انتخاب رشته را به انجام رسانند:

1-  مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشانيwww.sanjesh.or

2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته از طريق سايت سازمان

3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز براي ثبت نام و انتخاب رشته

4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت نام در اين روش به صورت اينترنتي انجام مي گيرد، لازم است داوطلبان به وسيله كارتهاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال مي باشد با مراجعه به سايت سازمان و پرداخت مبلغ ) سیصد و هفتاد هزار ريال به عنوان وجه ثبت نام شركت در آزمون ، نسبت به خريد سريال ثبت نام اقدام نمايند.

5- با توجه به اينكه مقرر گرديده در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون خدماتي از طريق ارسال پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود،  داوطلباني كه تمايل به استفاده از خدمات پيام كوتاه دارند با انتخاب گزينه مربوط و پرداخت مبلغ ) شش هزار ريال به  عنوان هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه، مي توانند از اين خدمات استفاده نمايند.

6- پس از مطالعه دفترچه راهنما و آشنايي با كليه شرايط و ضوابط، داوطلب بايد با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.orgنسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام نمايد.

 مدارك لازم براي ثبت نام:

:-1فايل عكس اسكن شده: داوطلب مي بايست يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات زير اسكن نموده و فايل آن را براي  ارسال از طريق برنامه ثبت نام اينترنتي آماده نمايد:

 -1-1عكس 3×4يا 6×4كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ(

-1-2عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPGباشد.

-1-3اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 300×400پيكسل و حداقل 200×300پيكسل باشد.

-1-4تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.

-1-5حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70كيلو بايت بيشتر باشد.

-1-6حاشيه هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.

-1-7حتي الامكان عكس رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.

*** توجه : داوطلبان گرامی در صورت داشتن شرایط ثبت نام می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره  با شماره تلفن های

09333156381 تماس حاصل فرمایند .

روش گزینش دانشجو :

در اين مرحله از پذيرش،  گزينش دانشجو به روش متمركز خواهد بود و فقط معدل كتبي داوطلبان واجد شرايط ملاك و مبناي پذيرش قرار مي گيرداز آنجا كه پذيرش داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي(معدل كتبي ديپلم)صورت مي پذيرد و نظر به اينكه دروس امتحاني داوطلبان ديپلمه با توجه به نوع ديپلم آنان (رياضي، تجربي، انساني و ...) متفاوت است، لذا چنانچه نوع ديپلم داوطلب با گروه تحصيلي كه  متقاضي آن مي شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل كتبي متفاوت خواهد بود كه در اين خصوص توجه داوطلبان را به جدول ذيل معطوف مي دارد:

تبصره: ضریب تأثیر معدل داوطلبان دارای دیپلم ریاضی فیزیک یا علوم تجربی برای پذیرش در رشته های اقتصاد  علم اطلاعات دانش شناسی- گردشگری  علوم ورزشی  100 می باشد.

با توجه به سوالات مکرر متقاضیان در خصوص نحوه ثبت نام در رشته های گروه علوم انسانی (حقوق، روانشناسی، حسابداری، مدیریت (بازرگانی، دولتی، صنعتی)، و گروه علوم پایه و کشاورزی ( زیست سلولی و مولکولی ، شیمی کاربردی و علوم و صنایع غذایی و سایر رشته هایی که از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد؛ به اطلاع می رساند جهت تحصیل در این  رشته ها می توان به یکی از دو روش زیراقدام نمایند:

روش اول: داوطلبان می توانند با انتخاب رشته های بدون آزمون مرکز شیراز ، متناسب با گروه آزمایشی و کسب شرایط زیر نسبت به تغییر رشته به رشته های با آزمون مرکز شیراز اقدام نمایند.

تذکر مهم 1: شرط تغییر رشته گذراندن 12 واحد درس در رشته جاری، با معدل 12 به بالا می باشد.

می توان 9 واحد از این 12 واحد درسی را از دروس عمومی انتخاب نمود که قابل تطبیق در رشته بعدی باشد .

دروس عمومی مشترک بین تمام رشته ها جهت انتخاب و گذراندن برای تغییر رشته:

زبان خارجه (3واحد)+فارسی عمومی (3 واحد)+ تربیت بدنی (یک واحد) + 2 واحد گروه معارف+ سه واحد درس از رشته کنونی خود.  حداقل 12 واحد یا به اختیار دانشجو بیش از 12 واحد.

تذکر1: دروس :ارزشهای دفاع مقدس ، کلیات حقوق شهروندی ، کارآفرینی و حفظ جزء سی قرآن جهت تغییر رشته مورد قبول نمی باشند و در شروط بالا یعنی تعداد واحد گذرانده و میانگین کل محاسبه نمی شوند.

پذیرفته شدگان متقاضی تغییر رشته، باید در این دانشگاه و در رشته قبولی خود 12 واحد درس با معدل 12 به بالا پاس نمایند. قبل از ثبت تغییر رشته هیچ گونه تطبیق واحدی صورت نمی گیرد هر چند دانشجو از قبل دارای مدرک لیسانس باشد. و دروس عمومی را گذرانده باشد. (به دلیل سوالات مکرر و توقعات دانشجویان جهت معادلسازی دروس عمومی به جای دروسی که باید در رشته قبولی و در همین دانشگاه گذرانده شود.)

تذکر مهم 2: رعایت هر دو شرط جهت تغییر رشته الزامیست.

به عنوان مثال دانشجوی متقاضی رشته حقوق می تواند در یکی از رشته های علوم انسانی از قبیل روابط عمومی یا فقه و مبانی حقوق اسلامی و ... ثبت نام نموده و پس از گذراندن حداقل 12 واحد درسی با معدل حداقل 12 برای تغییر رشته به رشته حقوق اقدام نمایند.

نکته1: از رشته های گروه علوم مهندسی و علوم پایه می توان به کلیه رشته های فعال مرکز شیراز تغییر رشته داد.

دانشجویان گروه مهندسی و علوم پایه در صورت احراز شرایط فوق مجاز به تغییر رشته به کلیه رشته های فعال درمرکز شیراز (به جز مهندسی معماری) می باشند.  از کد رشته های 14885 الی 14906  به جز 14898  (حداکثر انتخاب داوطلب از مرکز شیراز 37 کد رشته می باشد) به رشته های با آزمون: حقوق- روانشناسی- حسابداری- مدیریت( بازرگانی، دولتی، صنعتی)- زیست سلولی و مولکولی  علوم صنایع غذایی(کشاورزی)  شیمی کاربردی} که جمعاً 46 رشته فعال در مرکز شیراز است ؛ می توان تغییر رشته داد.

نکته2: از رشته های گروه علوم انسانی می توان فقط به سایر رشته های فعال گروه علوم انسانی و هنر تغییر رشته داد.

دانشجویان گروه علوم انسانی در صورت احراز شرایط فوق ، مجاز به تغییر رشته به کلیه رشته های فعال گروه های علوم انسانی ، هنر و زبان در مرکز شیراز می باشند. که عبارتند از: { کد رشته های بدون آزمون 14907 الی 14922 ( 16 کد رشته)و رشته های با آزمون حقوق- روانشناسی- حسابداری- مدیریت( بازرگانی، دولتی، صنعتی)  که جمعاً 22 رشته فعال در مرکز شیراز را شامل می شود.

جهت تغییر رشته به رشته علوم ورزشی علاوه بر احراز شرایط فوق ، ارائه گواهی پزشکی معتبر دال بر سلامت کامل جسمانی الزامی می باشد.

دانشجویان مهمان جهت درخواست تغییر رشته و تطبیق واحد ابتدا می بایست به مرکز مبدا (مرکز قبولی خود) مراجعه نمایند.

تذکر 2: به عنوان مثال دانشجوی واحد زرقان نمی تواند به رشته روانشناسی و یا مهندسی پزشکی تغییر رشته دهد به دلیل نبودن این دو رشته در آن دانشگاه.

روش دوم :جهت ورود به رشته های با کنکور مرکز شیراز، انتخاب رشته مورد نظر از مراکز و واحد های استان فارس و اخذ مهمان (تمامی ترمها) به مرکز شیراز می باشد، داوطلبان هم زمان می تواند 100 رشته محل در قسمت انتخاب رشته ثبت نمایند.

هر دو روش در یک قالب ثب نامی و با انتخاب حداقل یک رشته و حداکثر 100 کد رشته قابل اجرا می باشد.

با توجه به اینکه پذیرش  دانشجو  در این مرجله بر اساس معدل از طرف سازمان سنجش صورت می گیرد، لذا جهت اطمینان از قبولی

( خصوصا داوطلبان پسر که مشمول خدمت سربازی می باشند) بعد از انتخاب 38 رشته مرکز شیراز، حتما رشته های مراکز دیگر استان فارس را تا سقف 100 رشته انتخاب نمایند.

تذکر: با توجه به اینکه انتخاب رشته و ثبت اطلاعات داوطلبان، از طریق سایت سنجش و به اختیار داوطلبان صورت می گیرد، لذا مسئولیت انتخاب رشته و ثبت دقیق اطلاعات به عهده شخص داوطلب می باشد و دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در قبال مغایرت اطلاعات که منجر به لغو قبولی داوطلبان می شود، ندارد.

زمان انتخاب رشته هیچ  امتیاز یا اولویتی برای قبولی داوطلب محسوب نمی شود، زیرا گزینش بعد از اتمام آخرین روز انتخاب رشته به روش متمرکز از سوی سازمان سنجش صورت می گیرد. و فقط معدل کتبی دواطلبان واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می گیرد. سایت دریافت دفترچه بدون آزمون و انتخاب رشتهwww.sanjesh.org قسمت سراسری  با تیتر و عنوان  {دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (مرحله پذیرش سراسری مهر ماه 1399) }

کد گروه بندی دیپلم و پیش دانشگاهی عبارتند از: ریاضی فیزیک 10 ، علوم تجربی 11 ، ادبیات و علوم انسانی 12،  دارندگان مدرک کاردانی 13 ، هنر 14 ، علوم معرف اسلامی 18 ، فنی حرفه ای نظام جدید( 3-3-6 ) 21 ، کاردانش ظام جدید(3-3-6) 22 ، سایر دیپلم ها 20 ،    اطلاعات کامل تر صفحه 31 دفترچه.

بهتر است داوطلبان انتخاب رشته خود  از مرورگر Google Chrome  استفاده نماید. (به جهت مشاهده گزینه های انتخابی خود در زمان انتخاب رشته و ثبت اطلاعات و پیشگیری از بروز خطای کمتر قبل از ثبت نهایی ثبت نام )

رشته های با آزمون (کنکور) مرکز شیراز عبارتند از:  حقوق  روانشناسی- حسابداری  مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی  مدیریت صنعتی  زیست شناسی سلولی و مولکولی  شیمی کاربردی  علوم و مهندسی صنایع غذایی 

رشته های بدون آزمون مرکز شیراز عبارتند از:


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر